lördag 22 maj 2010

Som jag vill vara

Som jag vill vara är skriven av en av mina favoritförfattare Katarina von Bredow.

Jessica bor med sin ensamstående mamma som hon har en bra och öppen relation med. Allting vänds dock uppochner när Jessica blir oplanerat gravid på en fest. När hon berättar för sina närmaste tvingas hon att välja mellan att antingen behålla barnet eller att göra abort. Men att mörda ett barn... Skulle hon kunna leva med det på sitt samvete? Jessica för en inre kamp där det lutar åt båda hållen.

Som jag vill vara Handlar om vem man är och om att kunna ta ansvar för sina handlingar.

Jag älskar den här boken och blir så gripen av Jessicas kamp. Den är underbart skriven och man blir glad av att läsa den trots att den är ledsam ibland. Det är min absoluta favorit av Katarina von Bredow.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack på förhand!