måndag 23 augusti 2010

Vad mina vänner inte vet

Vad mina vänner inte vet är den första delen av två om Sophie och Murphy. Serrien är skriven av Sonya Sones.

Sophie är en tjej som trivs med sin tillvaro. Hon har två bästa vänner; Grace och Rachel, en pojkvän som älskar henne, och hon är en ganska populär tjej. Dock bråkar hennes föräldrar, hennes mamma tittar mest på tv-såpor och gråter, hennes pappa är nästan aldrig hemma. Såklart det är tråkigt att föräldrarna de glidit isär, men Sophie försöker att inte bry så mycket.






Utdrag ur boken:
"Medan jag svävar
i armarna på min maskerade man
några sekunder till,


och när jag lutar huvudet bakåt för att se in i hans
ögon
är de så levande,
så totalt inne i mina,


att när han tar min hand
och trycker den mot sitt hjärta
känns det som om mina knän ska vika sig.


Sedan bugar sig Vemdetnuär
djupt
och försvinner in i ngden."


Under jullovet träffar Sophie Murphy, skolans tönt på muséet. De kommer varandra närmare, och Sophie börjar tänka på Murphy som något mer än en vän. Men om Sophie skulle visa sig i skolan med honom skulle ingen någonsin vilja vara med henne mer. Hon vet inte hur hon ska göra, för hon älskar verkligen honom.


Vad mina vänner inte vet var en jättebra bok. Den är så poetiskt skriven. Andra boken heter Vad min flickvän inte vet. Jag rekomenderar denna bok starkt!

2 kommentarer:

  1. Tackar för ditt lilla info om sushi :)
    vad menar du med det du skrev sedan?:O
    kram Annie

    SvaraRadera

Tack på förhand!